Streamz

< Terug naar alle jobs

Senior Go-to-Market Manager

In Vilvoorde

Streamz is de Vlaamse streamingdienst, opgericht in september 2020 door DPG Media en Telenet. Streamz brengt de strafste ‘Streamz Originals’ uit eigen huis in fictie, docu en reality, aangevuld met heel wat lokale producties van DPG Media (VTM) en Play Media (Play4) en uitgebreide catalogus content. Daarnaast heeft het platform een uitgebreid internationaal aanbod van o.a. HBO en HBO Max, aangevuld met een kidszone, en op Streamz+ een extra aanbod aan honderden recente films.

Streamz is een lokale scale-up met 35 gepassioneerde medewerkers die zich bezighouden met content, marketing & communicatie, sales en productontwikkeling.

Elke aflevering in het leven van een marketeer bij Streamz is anders, maar ze zijn allemaal even spannend. Op onderzoek gaan naar magische inzichten, onze klanten goed trachten te begrijpen, gedreven worden door facts & figures… Enkel een echte Senior Go-to-Market Manager kan het avontuur aan om onze klanten te overtuigen om te blijven, en zo de klanten leeftijd te maximaliseren.

Zie jij jezelf al de hoofdrol spelen in Life Of A Marketeer? Solliciteer dan nu, en wie weet word je binnenkort een echte streamzer!

 

Wat ga je allemaal doen?

  • Definiëren en uitvoeren van de strategie op vlak van customer base management (loyalty, retentie, win-back, upselling). Zorgen voor een continue toename in het gebruik van Streamz en een groei in klantenwaarde. Je wordt hierin ondersteund door een team van vier collega’s die je ook rechtstreeks aanstuurt.

  • Customer base management activiteiten coördineren en het gebruik stimuleren, met behulp van de beschikbare brede media mix (e-mail, digitale targeting, app-notificaties,...). Voortgangsrapporten creëren en bijsturen waar nodig.

  • Beschikbare data analyseren en de belangrijkste parameters waarop je nieuwe campagnes wil voeren identificeren. Leiding nemen over deze campagnes van de eerste go-to-market briefing tot het opvolgen van het gecreëerde marketingmateriaal en de post-analyse van de prestaties van diezelfde campagne. Dit uiteraard in nauwe samenwerking met CRM en de collega’s van het communicatie team.

  • Proactief bijdragen aan de optimalisatie van onze data-omgeving, samen met het Data & Consumer Insights team, om van Streamz een meer data-gedreven organisatie te maken.

  • Jouw belangrijkste doelstellingen: churn van klanten verlagen, ‘engagement’ en gebruik van klanten verhogen, ‘customer lifetime value’ maximaliseren.

  • Onder leiding van de Head of Marketing & Sales actief bijdragen aan het behalen van de doelstellingen.

Solliciteer nu




Als ideale kandidaat heb je het volgend profiel:

  • Vier tot zes jaar ervaring in een vergelijkbare rol, of een functie die focust op het beheer van het klantenbestand.

  • Vertrouwd met one-to-one marketing, customer journey, CRM tools (bv.: Hubspot), automation en klantsegmentatie.

  • Brede digitale marketing ervaring en expertise.

  • Je bent analytisch ingesteld en denkt out-of-the box.

  • Ervaring in een B2C subscription business.

  • Eerste succesvolle ervaring als leidinggevende of coach.

  • Bewezen expertise in het verwerken en visualiseren van grote hoeveelheden data met bijhorende tools (Microsoft Excel, Tableau Dashboarding, etc.).

  • Je bent een vlotte spreker die zich vlot kan uitdrukken in het Nederlands en Engels.

 

Wij zoeken persoonlijkheden:

Bij Streamz hebben wij zo onze eigen manier om dingen aan te pakken. Daarom zijn wij vooral op zoek naar nieuwe collega’s met een bepaalde attitude:

  • Je werkt voor het team, niet voor jezelf. Je vindt het belangrijker dat het team wint, dan zelf te scoren.

  • Je houdt niet van middelmatigheid en je gaat in je job altijd voor kwaliteit en excellentie.

  • Je wil impact hebben, resultaten behalen en successen boeken.

  • Je ziet overal mogelijkheden om het anders en beter te doen, en je neemt daarin zelf initiatief.




Wat bieden wij jou aan?

  • De kans om mee te bouwen aan onze ambitie om één van de top twee streaming-diensten van Vlaanderen te worden.

  • Een werkomgeving op menselijke schaal, waar ruimte is voor initiatief en waar iedere werknemer vanuit zijn rol heel veel impact kan hebben op het succes van ons bedrijf.

  • We hechten veel waarde aan autonomie, maar er staat altijd een team van zeer energieke entertainmentprofessionals aan jouw zijde om je bij te staan. We zitten als één team in dit avontuur!

  • De kans om verder te groeien en te blijven (bij)leren, professioneel en als individu.

  • Een competitief salarispakket (inclusief bedrijfswagen).

  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk om een goede work-life balans te behouden.

 

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan pas je perfect in ons team.


Solliciteer nu

Zie jij het leven van een marketeer helemaal zitten?

Check dan nu al de trailer van jouw werkdag bij Streamz.

Zie jij het leven van een marketeer helemaal zitten?

Check dan nu al de trailer van jouw werkdag bij Streamz.

Waar staan we voor bij Streamz?

Streamz is actief toegewijd aan het creëren van een diverse omgeving en is er trots op een werkgever te zijn die gelijke kansen biedt aan iedereen. Wij hebben een duidelijke visie om de plek te zijn waar een diverse mix van getalenteerde mensen met passie komen, blijven en hun beste werk willen leveren.

Je komt terecht in een toffe bende met een no nonsense-attitude, vol eerlijkheid en transparantie. Een superhechte groep met betrokkenheid en gedrevenheid als voornaamste brandstof!


Waar is ‘t te doen?

Medialaan 38, 1800 Vilvoorde, BE

Routebeschrijving

Contacteer ons

HR@streamz.be