Streamz

< Terug naar alle jobs

Head of Branding & Communication (tijdelijke vervanging)

In Vilvoorde

Wil jij deel uitmaken van onze missie om Vlaanderen te entertainen?

Streamz is de Vlaamse streamingdienst die garant staat voor de beste lokale en internationale series en films. Onze ambitie? Vernieuwende en herkenbare verhalen brengen voor heel Vlaanderen, en zo de lokale creativiteit in de sector stimuleren.

We zijn een bedrijf met een start-up-mentaliteit boordevol gepassioneerde entertainmentlovers met kennis van series en films, product, marketing en sales.

Streamz is op zoek naar een tijdelijke Head of Branding & Communications (vervanging zwangerschapsverlof) voor de periode van 29 augustus tot 10 februari.

De Head of Branding & Communication is verantwoordelijk voor het uitwerken van de communicatie strategie van de ATL/BTL campagnes, van het aansturen van de always-on communicatie en het leiden van een team van 7 enthousiaste communicatie experts.

Solliciteer nu




Wat wordt er van jou verwacht?

Takenpakket

Campagne strategie:

  • Je bepaalt de krijtlijnen van de ATL/BTL campagnes van Streamz, met als doelstelling om de acquisitie en retentie doelstellingen te halen.

  • Je zorgt ervoor dat het plan gedragen wordt door het management team, en dat de communicatie managers een duidelijk kader hebben om mee aan de slag te gaan voor het uitwerken van de campagnes.

Always-on communicatie:

  • Naast de grote paid campagnes, worden er constant activiteiten gevoerd om onze series in de kijker te zetten via always-on kanalen (PR, social media, influencers, nieuwsbrieven…)Je bepaalt samen met het commerciële en content team de prioriteiten omtrent de always-on activiteiten. Je zorgt ervoor het team ter allen tijde de juiste informatie heeft om deze titels in de markt te zetten, en stuurt bij waar nodig.

Merkstrategie:

  • Je bewaakt de merkpositionering van Streamz overheen alle campagnes/kanalen.

Stakeholder management:

  • Om het best mogelijke plan uit te werken om een serie in de markt te zetten, is een nauwe, constructieve samenwerking met de makers van de reeks (producenten, regisseurs, scenaristen etc.) natuurlijk cruciaal. Je neemt de tijd om hun creatieve visie goed te begrijpen, en deze te verenigen met de commerciële doelstellingen van Streamz.

  • Je werkt ook samen met commerciële partners (Telenet, DPG Media, smart tv merken, andere telco merken…) voor de ontwikkeling van communicatie materialen rond gezamenlijke tactische campagnes.

Team management:

  • Je stuurt het team aan via wekelijkse individuele overleggen, en via een wekelijkse team meeting waar alle prioriteiten duidelijk op elkaar worden afgestemd. Het team bevat: twee communicatie managers, een PR manager, een PR + influencers officer, een hoofdredacteur, 2 designers.

Agency management:

  • Je bent verantwoordelijk voor de relaties met het reclamebureau, mediabureau, video creatie bureau en PR & influencer marketing bureau.

  • Je waakt erop dat de agencies de juiste briefings en middelen ontvangen om hun beste werk te leveren. Je neemt deel aan de belangrijke strategische briefings en presentaties en houdt hun budget uitgaven in de gaten.

Budget management

  • Je bent eindverantwoordelijk voor het marketing budget.

  • Je bepaalt in samenspraak met het management hoe de budgetten besteed worden aan de verschillende campagnes, en waakt erop dat de uitgaven volgens forecast gebeuren.

Nodige skills:

  • Je hebt ervaring met het uitwerken van een communicatie strategie die in lijn ligt met business doelstellingen

  • Je hebt ervaring met het uitwerken van 360° campagnes overheen alle kanalen: ATL (TV, outdoor), BTL (digital, social), earned (pers, influencers), events en activaties, 121 communicatie…  

  • Je hebt ervaring met agency management, in het bijzonder met het beoordelen van creatieve concepten en van offline/online mediaplanningen

  • Je haalt energie uit een team aansturen, en bent in staat om snel info te structureren, prio’s te bepalen en duidelijk door te communiceren

  • Je bent een ervaren stakeholder manager, en bent in staat om lange termijn relaties op te bouwen met externe partijen

  • Je kan flexibel omgaan met een veranderend kader

  • Je beschikt over voldoende commercieel inzicht om te begrijpen op welke manieren communicatie impact kan hebben op acquisitie en retentie

  • Je hebt een intrinsieke interesse voor films & series

  • Idealiter heb je al relevante ervaring opgedaan in de entertainment sector - maar dit is geen verplichte vereiste voor de vacature.




Wat bieden wij jou aan?

  • De kans om mee te bouwen aan ons verhaal om tot de top twee streaming-diensten van de Vlaamse markt te behoren.

  • Een aangename werkomgeving in een recent gerenoveerd kantoor in de Media hub van Vlaanderen (Vilvoorde) met de mogelijkheid om thuis te werken. Breng gerust je huisdier mee naar je thuiskantoor 😊

  • De kans om verder te groeien professioneel en als individu

  • Een competitief salarispakket


Solliciteer nu

Zie jij het leven van een marketeer helemaal zitten?

Check dan nu al de trailer van jouw werkdag bij Streamz.

Waar staan we voor bij Streamz?

Streamz is actief toegewijd aan het creëren van een diverse omgeving en is er trots op een werkgever te zijn die gelijke kansen biedt aan iedereen. Wij hebben een duidelijke visie om de plek te zijn waar een diverse mix van getalenteerde mensen met passie komen, blijven en hun beste werk willen leveren.

Je komt terecht in een toffe bende met een no nonsense-attitude, vol eerlijkheid en transparantie. Een superhechte groep met betrokkenheid en gedrevenheid als voornaamste brandstof!


Waar is ‘t te doen?

Medialaan 38, 1800 Vilvoorde, BE

Routebeschrijving

Contacteer ons

HR@streamz.be