< Terug naar alle jobs

Digital Performance Marketeer

In Vilvoorde

Streamz is de Vlaamse streamingdienst, opgericht in september 2020 door DPG Media en Telenet. Streamz brengt de strafste ‘Streamz Originals’ uit eigen huis in fictie, docu en reality, aangevuld met heel wat lokale producties van DPG Media (VTM) en Play Media (Play4). Daarnaast heeft het platform een uitgebreid internationaal aanbod van o.a. HBO en HBO Max, aangevuld met een kidszone, en op Streamz+ een extra aanbod aan honderden recente films.   

Streamz is een lokale scale-up met 40 gepassioneerde medewerkers die zich bezighouden met content, marketing & communicatie, sales en productontwikkeling.

Elke aflevering in het leven van een marketeer bij Streamz is anders, maar ze zijn allemaal even spannend. De Digital Performance Marketeer gaat nieuwe klanten aantrekken , en ze  verlekkeren met al onze lokale en internationale content. Dit met als doel de Streamz klantenbasis verder te doen groeien.

Zie jij jezelf al de hoofdrol spelen in Life Of A Marketeer? Solliciteer dan nu, en wie weet word je binnenkort een echte streamzer!

Wat ga je allemaal doen? 

  • Verhogen en maximaliseren van conversie van leads en kwalitatieve sales.
  • Implementeren van onze paid digital performance strategie en bijhorende conversieplannen, in samenwerking met ons extern performance agentschap.
  • Op dagdagelijkse basis campagne resultaten analyseren en bijsturen waar nodig op basis van de juiste data.
  • Data gedreven campagnes uitvoeren waarbij je de A/B testing mindset in het bedrijf stimuleert.
  • Bestaande customer journeys, van onboarding tot conversie, in kaart brengen en optimaliseren via een agile way-of-working met de Product en IT teams.
  • Aanboren van nieuwe acquisitie kanalen samen met de Streamz moederhuizen, en maximaal inzetten om Streamz te cross sellen via VTM GO en Go Play.
  • Onder leiding van de Digital Marketing & Sales Lead actief bijdragen tot het behalen van de doelstellingen.

Als ideale kandidaat heb je volgend profiel:

  • Minstens twee jaar ervaring in het opzetten en monitoren van (paid) digitale performance campagnes, hierbij is ervaring in een B2C subscription business een plus.
  • Kennis van de volgende digitale marketing kanalen én tools: Google Ads, Facebook Ads, YouTube, DV360/Campaign Manager, and Google Analytics. Ervaring in SEO is een pluspunt.
  • Ervaring in Conversieoptimalisatie. Kennis van Google Optimize, Optimizely, Adobe Target,... is een extra troef.
  • Sterke projectmanagement skills.
  • Je bent analytisch ingesteld en denkt out-of-the box.
  • Je volgt de digitale marketing trends op de voet.
  • Je bent een vlotte spreker die zijn/haar ideeën kan pitchen in het Nederlands en Engels.

Wij zoeken persoonlijkheden:

Bij Streamz hebben wij zo onze eigen manier om dingen aan te pakken. Daarom zijn wij vooral op zoek naar nieuwe collega’s met een bepaalde attitude:
  • Je werkt voor het team, niet voor jezelf. Je vindt het belangrijker dat het team wint, dan zelf te scoren.
  • Je houdt niet van middelmatigheid en je gaat in je job altijd voor kwaliteit en excellentie.
  • Je wil impact hebben, resultaten behalen en successen boeken.
  • Je ziet overal mogelijkheden om het anders en beter te doen, en je neemt daarin zelf initiatief.

Wat bieden wij jou aan?

  • De kans om mee te bouwen aan onze ambitie om één van de top twee streaming-diensten van Vlaanderen te worden.
  • Een werkomgeving op menselijke schaal, waar ruimte is voor initiatief en waar iedere werknemer vanuit zijn rol heel veel impact kan hebben op het succes van ons bedrijf.
  • We hechten veel waarde aan autonomie, maar er staat altijd een team van zeer energieke entertainmentprofessionals aan jouw zijde om je bij te staan. We zitten als één team in dit avontuur!
  • De kans om verder te groeien en te blijven (bij)leren, professioneel en als individu.
  • Een competitief salarispakket.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk om een goede work-life balans te behouden.

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan pas je perfect in ons team.

Zie jij het leven van een marketeer helemaal zitten?

Check dan nu al de trailer van jouw werkdag bij Streamz.

Waar staan we voor bij Streamz? 

Streamz is actief toegewijd aan het creëren van een diverse omgeving en is er trots op een werkgever te zijn die gelijke kansen biedt aan iedereen. Wij hebben een duidelijke visie om de plek te zijn waar een diverse mix van getalenteerde mensen met passie komen, blijven en hun beste werk willen leveren.

Je komt terecht in een toffe bende met een no nonsense-attitude, vol eerlijkheid en transparantie. Een superhechte groep met betrokkenheid en gedrevenheid als voornaamste brandstof!


Waar is het te doen?

Medialaan 38, 1800 Vilvoorde, BE

Contacteer ons

HR@streamz.be