< Terug naar alle jobs

121 Customer Life Cycle Manager

In Vilvoorde


Streamz is de Vlaamse streamingdienst, opgericht in september 2020 door DPG Media en Telenet. Streamz brengt de strafste ‘Streamz Originals’ uit eigen huis in fictie, docu en reality, aangevuld met heel wat lokale producties van DPG Media (VTM) en Play Media (Play4). Daarnaast heeft het platform een uitgebreid internationaal aanbod, aangevuld met een kidszone, en op Streamz+ een extra aanbod aan honderden recente films.

Streamz is een lokale scale-up met 50 gepassioneerde medewerkers uit verschillende vakdomeinen: content, marketing & communicatie, sales en productontwikkeling.

Elke aflevering in het leven van een 121 Customer Life Cycle Manager bij Streamz is anders, maar ze zijn allemaal even spannend. Als 121 Customer Life Cycle Manager sta je in voor alle 121 communicaties om de klant nog meer naar Streamz content te laten kijken, en ze daardoor nog langer Streamz klant willen blijven. Dit met als doel om de Streamz klantenbasis te doen groeien.

Zie jij jezelf al de hoofdrol spelen als 121 Customer Life Cycle Manager? Solliciteer dan nu, en wie weet word je binnenkort een echte Streamzer!

Wat ga je allemaal doen? 

  • Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van de Streamz marketingplannen naar een contentkalender voor alle CRM campagnes (e-mail, push, in-platform communicatie). Je doet dit in samenspraak met de MarCom Campagne Managers en Engagement Manager.
  • Je zet deze contentkalender om in concrete briefings (doelgroep, copy, visuals, …), waar email campagnes uit voortkomen.
  • Je coördineert de uitvoering van campagnes met collega's en andere teams. Je bent de lijm die alles samenbrengt.
  • Naast ad hoc email campagnes ben je ook strategisch verantwoordelijk voor het uitdenken en optimaliseren van geautomatiseerde CRM flows, en deze te vertalen naar concrete briefings die uitgewerkt kunnen worden door de Database & CRM Manager, en de CRM Campagne Coordinator.
  • Je werkt samen met het Data & CI Team aan dashboards die campagneresultaten overzichtelijk kunnen weergeven.
  • Je hanteert een A/B testing mindset en framework om de performance van onze CRM campagnes continue te verbeteren.
  • Je analyseert en interpreteert de campagnes die op je contentkalender staan, je vat deze samen in overzichtelijke rapporten en presenteert je inzichten aan de betrokken stakeholders.
  • Je houdt de vinger aan de pols met betrekking tot nieuwe CRM marketing trends
  • Jouw belangrijkste doelstellingen: churn van klanten verlagen, ‘engagement’ en gebruik van klanten verhogen, ‘customer lifetime value’ maximaliseren

Als ideale kandidaat heb je volgend profiel:

  • Minstens vier jaar ervaring met het opzetten van customer journeys en e-mailcampagnes via een CRM-tool
  • Je hebt een Bachelor of Master behaald
  • Je bent stressbestendig en flexibel
  • Je kan communiceren met impact
  • Je bent sterk in relaties uitbouwen en onderhouden
  • Met je uitstekende organisatorische en planningsvaardigheden geeft het halen van deadlines nooit problemen. Je weet altijd de juiste balans te vinden tussen snelheid en nauwkeurigheid.
  • Je bent analytisch ingesteld en denkt out-of-the box
  • Ervaring in een B2C subscription business is een plus
  • Je bent een vlotte spreker die zich vlot kan uitdrukken in het Nederlands en Engels

Wij zoeken persoonlijkheden:

Bij Streamz hebben wij zo onze eigen manier om dingen aan te pakken. Daarom zijn wij vooral op zoek naar nieuwe collega’s met een bepaalde attitude:
  • Je werkt voor het team, niet voor jezelf. Je vindt het belangrijker dat het team wint, dan zelf te scoren.
  • Je houdt niet van middelmatigheid en je gaat in je job altijd voor kwaliteit en excellentie.
  • Je wil impact hebben, resultaten behalen en successen boeken.
  • Je ziet overal mogelijkheden om het anders en beter te doen, en je neemt daarin zelf initiatief.

Wat bieden wij jou aan?

  • De kans om mee te bouwen aan onze ambitie om één van de top twee streaming-diensten van Vlaanderen te worden.
  • Een werkomgeving op menselijke schaal, waar ruimte is voor initiatief en waar iedere werknemer vanuit zijn rol heel veel impact kan hebben op het succes van ons bedrijf.
  • We hechten veel waarde aan autonomie, maar er staat altijd een team van zeer energieke entertainmentprofessionals aan jouw zijde om je bij te staan. We zitten als één team in dit avontuur!
  • De kans om verder te groeien en te blijven (bij)leren, professioneel en als individu.
  • Een competitief salarispakket.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerk om een goede work-life balans te behouden.

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan pas je perfect in ons team.

Waar staan we voor bij Streamz? 

Streamz is actief toegewijd aan het creëren van een diverse omgeving en is er trots op een werkgever te zijn die gelijke kansen biedt aan iedereen. Wij hebben een duidelijke visie om de plek te zijn waar een diverse mix van getalenteerde mensen met passie komen, blijven en hun beste werk willen leveren.

Je komt terecht in een toffe bende met een no nonsense-attitude, vol eerlijkheid en transparantie. Een superhechte groep met betrokkenheid en gedrevenheid als voornaamste brandstof!


Waar is het te doen?

Medialaan 38, 1800 Vilvoorde, BE

Contacteer ons

HR@streamz.be